Bałtycki Indeks Towarowy na środowej sesji dalej utrzymywał się na wyjątkowo niskim poziomie. Powodem tej sytuacji są wysokie koszty paliwa wynikające z nowych przepisów dotyczących transportu oraz sezonowe spowolnienie pogorszone przez wybuch epidemii koronawirusa.
Indeks masowców Capesize uwzględniony w Bałtyckim Indeksie Towarowym spadł w czwartek na najniższy w historii poziom. Powodem tej sytuacji są wysokie koszty paliwa wynikające z nowych przepisów dotyczących transportu oraz sezonowe spowolnienie pogorszone przez wybuch epidemii koronawirusa.
Bałtycki Indeks Towarowy zanotował spory spadek przez ostatni miesiąc. W środę jego wartość wyniosła dokładnie 1373 punktów, o 38 pkt mniej niż przed tygodniem. To wynik kończącego się zwyżkowego sezonu letniego.
Bałtycki Indeks Towarowy zanotował spory spadek przez ostatnie 3 tygodnie. W środę jego wartość wyniosła dokładnie 1411 punktów, o 66 pkt mniej niż przed tygodniem. To wynik kończącego się zwyżkowego sezonu letniego.
Zakończyła się seria 13 spadków wartości indeksu Baltic Dry Index na sesji londyńskiej giełdy. W poniedziałek jego wartość wyniosła 1,001 pkt, o 7 pkt więcej niż na ostatniej sesji.
Już od 14 sesji londyńskiej zwyżkuje poziom Baltic Dry Index. W poniedziałek jego wartość zatrzymała się na poziomie 1205 pkt, o 117 pkt więcej niż tydzień temu.
Już ponad 2 tygodnie zwyżkuje poziom Baltic Dry Index. W poniedziałek jego wartość zatrzymała się na poziomie 878 pkt, o 130 pkt więcej niż tydzień temu.Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton).
Indeks BDI, śledzący zarobki armatorów masowców, ponownie wzrósł, ale przyczyniły się do tego panamaxy i mniejsze jednostki. Największe statki capesize wciąż znajdują się na dnie.
Indeks BDI, śledzący zarobki masowców, wzrósł w obecnym tygodniu o 6 punktów i osiągnął poziom 786 pkt.
Cena za czarter masowca do przewozu rudy żelaza wzrosła dwukrotnie w przeciągu ostatniego miesiąca. To efekt większych zakupów tego surowca w Chinach oraz zmniejszającej się floty statków.
Exail wybrany przez Navantia do wyposażenia okrętów podwodnych proj. S-80. Takie są oferowane także Polsce
CEVA Logistics logistycznym wsparciem Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024
Marszałek Struk spotkał się z ambasadorem Danii. Tematem rozmowy morska energetyka wiatrowa na Bałtyku
Nowe wyzwania dla portów w logistyce Morskich Farm Wiatrowych. Zbliża się X Seminarium Akademii Offshore
Statek został trafiony trzema rakietami Huti, ale płynie dalej. Zmierza do... Iranu
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Maciej Piersiński